E-shop Plustelka

Spoločnosť Towercom nás oslovila s redizajnom ich existujúcej web stránky pre produkt Plustelka. Na web stránke bolo potrebné odprezentovať benefity produktu, ponúknuť informácie k predávaným zariadeniam a prehľadne dať ľuďom prístup k potrebným technickým informáciam. Primárnym cieľom web stránky je ale produkt Plustelka Štandard predávať. Preto sme k prezentačnej časti webstránky museli nasadiť aj e-shop.

Plustelka

Spoločnosť Towercom nás oslovila s redizajnom ich existujúcej web stránky pre produkt Plustelka. Na web stránke bolo potrebné odprezentovať benefity produktu, ponúknuť informácie k predávaným zariadeniam a prehľadne dať ľuďom prístup k potrebným technickým informáciam. Primárnym cieľom web stránky je ale produkt Plustelka Štandard predávať. Preto sme k prezentačnej časti webstránky museli nasadiť aj e-shop.

 

Keďže ich produkt je veľmi špecifický a vyžaduje si mnoho riešení na mieru, sme radi, že sa rozhodli pre nás a web sme mohli postaviť v Laraveli na čisto našom kóde, bez využitia externých pluginov. E-shop je riešený v 4-roch jednoduchých krokoch. V prvom kroku si zákazník vyberá, či chce k základnému balíku aj doplnkový a zároveň si predobjednáva službu na ním želaný počet mesiacov. V druhom kroku si zákazník môže, nemusí, dokupuje k službe aj zariadenie. V treťom kroku vypĺňa osobné údaje a v štvrtom, poslednom kroku, si vyberá spôsob úhrady a doručenia objednávky.

 

Vyzerá to pomerne jednoducho :) za celým týmto "jednoduchým" spôsobom objednania sa nachádza ale viacero procesov.

V prvom kroku si zákazník overuje, či je služba dostupná v jeho lokalite. Na základe vybranej lokality overujeme, aký dobrý signál sa v danej lokalite nachádza a či môže potenciálny zákazník službu naozaj naplno využívať. V prípade problematických lokalít od zákazníka žiadame telefonický kontakt, aby technici preverili dostupnosť a podali mu dostatočné inštrukcie.

Správca web stránky má možnosť vytvoriť aj špeciálnu akciu na základný balík, kedy vie zákazníkom poskytnúť počas definovaného obdobia určitý počet mesiacov služby zadarmo.

V druhom kroku nastáva ďalšia menšia komplikácia. Zákazník môže vlastniť zariadenie na ktorom je možné využívať produkt Plustelka Štandard. V takomto prípade zákazník nemá záujem o zariadenie, ale aby sme vedeli, že môže službu využívať naplno, potrebujeme overiť jeho zariadenie. Žiadame ho o vyplnenie sériového čísla zariadenia. Po zadaní a kliknutí na tlačidlo "Overiť zariadenie" sa cez REST API overuje v externom systéme, či je zariadenie vyhovujúce alebo nie. Na základe získaných dát z tretej strany vyhodnocujeme, či je potrebné, aby si zákazník zakúpil nové zariadenie alebo je jeho vyhovujúce.

V treťom kroku sa žiadajú osobné údaje zákazníka. Aj tu sa nachádza skrytá funkcionalita. Okrem klasickej validácie vyplnených údajov sa overuje aj e-mailová adresa. Konkrétne sa overuje, či pod touto emailovou adresou Plustelka neeviduje už existujúceho zákazníka. Ak zákazník existuje, mal by využiť zákaznícku zónu Plustelky, kde si vie službu predĺžiť alebo doobjednať novú.

Štvrtý krok je len sumarizácia údajov bez špeciálnych požiadaviek. Ďalší proces, ktorým je spracovanie objednávky, je viac špecifické a rozvrstvené. V prípade, že si zákazník zvolí spôsob platby a dopravy "Dobierka - kuriér UPS" sú dáta automaticky zabalené a cez REST API poslané externému partnerovi. V prípade, kedy si zákazník zvolí "Platbu vopred - kuriér UPS" je potrebné dáta poslať externému partnerovi a presmerovať zákazníka na platobnú bránu od Tatra Banky. Po spracovaní platby nám Tatra Banka spätne posiela informácie o tom, či platba prebehla alebo nie. Po získaní stavu platby posielame externému partnerovi, či bola platba zrealizovaná alebo nie, kedy objednávku párujeme na základe interného IDčka.

 

Okrem vyššie popísaných funkcií má webstránka svoju administráciu. Po prihlásení môže administrátor upravovať content na web stránke, spravovať zariadenia, akcie, vidieť počet zrealizovaných objednávok. CMS je veľmi komplexné, keďže na stránku je potrebné pridávať veľké množstvo obsahu. Celé CMS bolo prispôsobené potrebám klienta, čím sme zabezpečili ovládateľnosť web stránky na mieru. 

Po ukončení a otestovaní web stránky sme v poslednom kroku nastavili takzvaný DataLayer, ktorý pomáha trackovať jednotlivé kroky zákazníka a vyhodnocovať marketingové aktivity.