Tvorba web stránok Maxareality
Maxareality je realitná kancelária pôsobiaca vo viacerých mestách Slovenska. Tento web bol pre nás trochu špecifický, vzhľadom na to, že realitná kancelária disponuje vlastným systémom inzercie ponúk. Ponuky sme tak museli napájať trochu iným spôsobom, ako sme boli doteraz zvyknutí. Webu sme tak museli vytvoriť vlastnú administráciu, v ktorej sa spravuje obsah bez ponúk. Z ich databázy okrem ponúk ťaháme aj maklérov, ktorí sú rozdelení do rôznych pobočiek. Každý maklér má aj svoju podstránku, kde je vidno jeho profil, aktuálne ponuky ale aj predané ponuky. Pri využití filtra si web pamätá posledné hľadanie návštevníka a tým uľahčuje filtráciu pri opätovnom návrate na web stránku.
Maxareality je realitná kancelária pôsobiaca vo viacerých mestách Slovenska. Tento web bol pre nás trochu špecifický, vzhľadom na to, že realitná kancelária disponuje vlastným systémom inzercie ponúk. Ponuky sme tak museli napájať trochu iným spôsobom, ako sme boli doteraz zvyknutý. Webu sme tak museli vytvoriť vlastnú administráciu, v ktorej sa spravuje obsah bez ponúk. Z ich databázy okrem ponúk ťaháme aj maklérov, ktorí sú rozdelený do rôznych pobočiek. Každý maklér má aj svoju podstránku, kde je vidno jeho profil, aktuálne ponuky ale aj predané ponuky. Pri využití filtra si web pamätá návštevníkove posledné hľadanie a tým uľahčuje filtráciu pri opätovnom návrate na web stránku.
HOMEPAGE
Po otvorení webstránky maxareality.sk, sa nám ako prvé zobrazí filter vyhľadávania, kde si návštevník môže vybrať v akom kraji hľadá nehnuteľnosť, v akom okrese, meste, o aký typ nehnuteľnosti má záujem, druh nehnuteľnosti a samozrejme aj cenové rozmedzie. Po využití všetkých možností, ktoré tento filter potencionálnym záujemcom ponúka, sa zobrazia len vyhovujúce ponuky, čo má za úlohu zjednodušiť samotné vyhľadávanie.
HEADER
V rámci homepage-ovej časti je veľmi dôležité spomenúť čo všetko sa nachádza v headeri. Vo vrchnej lište (header) nájdeme podstránky ako: ponuka, o nás, kariéra, blog, služby, kontakt, okrem iného aj telefónne číslo a prekliky na sociálne siete, ktoré ako spoločnosť využívajú.
Pokiaľ sa však vrátime k samotnému homepage-u, hneď pod už spomínaným filtrom nájdeme najlepšie ponuky pod názvom “top ponuky”, kde je vytiahnutých niekoľko ponúk, ktoré sú hodnotené za najlepšie zo všetkých ponúk, ktoré ponúkajú, či už v danej cenovej relácii, alebo pomer cena lokalita, a podobne. Hneď pod časťou “top ponuky” nájdeme “najnovšie ponuky”, kde sa zobrazia všetky inzeráty nehnuteľností, ktoré sú pridané v danom období a sú teda najaktuálnejšími. Tým pádom pre záujemcu o nehnuteľnosť to može znamenať aj väčšiu šancu, že nehnuteľnosť je ešte voľná a že sa dostane na samotnú obhliadku.
Pri scrollovaní nižšie v rámci domovskej časti webstránky, sa dostaneme ku kategóriam, ktoré sú prehľadne zobrazené pomocou ikon, pričom na každej ikone sa zobrazuje číslo, ktoré značí, koľko ponúk z danej kategórie je aktuálne dostupných. Pri tejto časti sme využili carousel, čo znamená, že návštevník webstránky sa v rámci ikon vie pohybovať pomocou šípky doprava a doľava, kde sa mu zobrazujú zvyšné kategórie, ktoré majú ako realitná kancelária dostupné a v ponuke.
V prípade, že sme sa rozhodli osloviť túto realitnú kanceláriu v prípade záujmu o nejakú z nehnuteľností, máme možnosť kontaktovať realitku prostredníctvom call to action tlačidla “konaktovať”, ktoré sa nachádza hneď pod ikonami, ktoré zobrazujú typy nehnuteľností, aké majú v ponuke. Po kliknutí na toto tlačidlo nás to v rámci webstránky presmeruje na kontaktný formulár, kde je potrebné vyplniť všetky údaje, ktoré sú označené hviezdičkou ako povinné. Jednou z povinných je aj správa, kde teda má záujemca napísať, o čo by mal záujem, prípadne kde, a podobne, aby sa realitní makléri mohli na Vás obrátiť s vypracovanou ponukou vyhovujúcich nehnuteľností.
V prípade, že nie ste kupujúci, ale predajca nehnuteľnosti, v rámci webstránky na to existuje zvlášť sekcia, kde môžete kliknúť na CTA tlačidlo “zobraziť viac” a opäť viete vyplniť kontaktný formulár, ale tentokrát nie ako záujemca o kúpu, ale už ako záujemca o predaj nehnuteľnosti a realitní makléri maxareality Vám pomôžu zariadiť všetky nevyhnutné detaily, aby Vám zjednodušili robotu s predajom.
Hneď pod sekciou predajcov sa nachádza aj mapa, ktorá naznačuje polohu sídla tejto realitnej kancelárie, pričom mapu sme ťahali z Google maps.
V prípade záujmu o prácu v tejto realitnej kancelárii, stačí prejsť na časť na to určenú: “chceli by ste u nás pracovať?”, a po zakliknutí sa zobrazí webstránka s pár informáciami ohľadom práce v MaxReality, kde máte možnosť zobraziť viac detailov kliknutím na “čítať ďalej”, a pokiaľ Vás tieto dôvody presvedčili, je potrebné vyplniť opäť formulár, avšak okrem vyplnenia vyžadovaných údajov, je nutné nahrať aj životopis, aby ste boli zaradení medzi uchádzačov o prácu.
FOOTER
Vo footeri nájdeme logo, odkazy na sociálne siete prostredníctvom ikon, odkazy na podstránky, linky k webovým stránkam, adresa a dokumenty ako ochrana osobných údajov, pravidlá cookies a nastavenia cookies.
BACKEND
Ako sme už spomínali v úvode tohto projektu, maxareality disponuje vlastným systémom, odkiaľ sme schopní si ťahať inzeráty, to znamená, že všetok obsah mimo ponúk sa dá našim klientom meniť v administratívnej časti.
V prvom rade si klient dokáže meniť, pridávať, mazať blogy (respektíve články), ktoré chce, aby figurovali na webstránke. Dokáže si v admine nastaviť, ktoré cookies sa návštevníkom zobrazia a ktoré nie, tak isto si dokáže pridávať alebo meniť dokumenty, ktoré sú súčasťou webstránky. Je schopný nastaviť, ktorý zo zamestnancov bude mať prístup do administrácie, prípadne pokiaľ už niekto nie je súčasťou tímu maxareality, jednoducho ho z administrácie dokážu odstrániť. Tak isto klient vidí, kto v akom dátume napísal na webstránku recenziu a kto odoberá newsletter. Celé ovládanie administrácie funguje na veľmi jednoducho princípe, kedy sa klient prihlási pomocou už vytvorených prihlasovacích údajov, a odhlási sa kliknutím na jedno tlačidlo “odhlásiť sa”. Nakoľko však táto firma disponuje svojim vlastným systémom, administratívna časť je tým pádom vytvorená jednoduchšie s menej možnosťami úpravy, nakoľko ponuky sa v administrácii nepridávajú, nemenia ani nemažú.